Veelgestelde vragen

Home » Magazine » Veelgestelde vragen

WAT IS DE LEVERTIJD?

Op werkdagen voor 16:00 uur besteld? Dan heb jij jouw bestelling de volgende dag al in huis. De huidige levertijd van onze producten zijn binnen 1 tot 4 werkdagen. Wij verzenden alle bestellingen met DHL.

PRODUCT OF MAAT NIET BESCHIKBAAR?

Is jouw product of maat niet beschikbaar? Mail dan het product en jouw maat naar webshop@schutrups.nl met de vraag of het weer op voorraad komt. Bij de meeste producten is het mogelijk om een nabestelling te doen.

HOE KAN IK MIJN BESTELLING VOLGEN?

Wanneer wij jouw bestelling hebben verzonden krijg jij automatisch een mailtje met een link. Met deze link kan jij jouw bestelling volgen. Mailtje niet ontvangen? Check dan je spam box.

WELKE BETAALMOGELIJKHEDEN HEEFT SCHUTRUPS?

Schutrups heeft de volgende betaalmogelijkheden:

IDeal

Met IDeal kunt veilig, snel en gemakkelijk online betalen, indien je bij een van de volgende banken bent aangesloten: ABN-AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Knab, Moneyou, Rabobank, Regiobank, SNS, Svenska Handelsbanken, Triodos Bank Van Lanschot.

Creditcard

Je kan bij ons ook betalen met jouw creditcard van MasterCard of Visa. Deze betalingen zijn veilig, doordat ze in een veilige omgeving van uw browser worden afgerond.

PayPal

Wanneer je de optie kiest om met PayPal te betalen word je doorgestuurd naar de betaalomgeving van PayPal. Hier kan jij met jouw persoonlijke account inloggen en de betaling afronden.

Maestro

Betalen met je Meastro Debitcard is ook mogelijk bij ons. Met deze betaaloptie reken jij de bestelling af in een veilige betaalomgeving.

SOFORT Banking

Bij SOFORT Banking kunt u eenvoudig geld overmaken vanuit landen buiten Nederland. Via de veilige betaalomgeving maak je eenvoudig het bedrag van jouw bestelling over.

Klarna

Met Klarna heb je de mogelijkheid om een bestelling te plaatsen zonder direct te moeten afrekenen. Zo kun je al je bestelling doen terwijl je over 2 weken weer salaris krijgt of wanneer je twijfelt tussen twee schoenen of maten. Je bestelt ze gemakkelijk via Klarna en als je de schoenen thuis gepast hebt stuur je eentje terug, waarna je nog maar een paar hoeft te betalen achteraf.

HOE STUUR IK EEN ARTIKEL RETOUR?

Binnen veertien dagen na levering mag de koopovereenkomst zonder reden worden ontbonden. Het ontbinden van de koopovereenkomst kan door het product binnen de zichttermijn van veertien dagen te retourneren.

Artikelen kunnen worden geretourneerd per post. In dat geval komen de kosten van het retourneren voor rekening van de klant. Deze kosten bedragen ongeveer €6,95 indien gebruik wordt gemaakt van PostNL. De artikelen mogen worden geretourneerd naar:

Schutrups Exloo

Zuiderhoofdstraat 13
7875 BW Exloo

Retourneren mag ook kosteloos in de winkel van Schutrups Exloo. In dat geval moeten de meegeleverde formulieren (factuur en retourformulier) worden meegenomen.

Voorwaarden

Voor het retourneren bij Schutrups Exloo gelden de volgende voorwaarden:

  • Het artikel wordt binnen veertien dagen na levering geretourneerd.
  • Het meegeleverde retourformulier is zo volledig mogelijk ingevuld.
  • Het artikel is in de originele staat en compleet.
  • Het artikel is niet gebruikt of gedragen (passen is uiteraard toegestaan).
  • Het artikel wordt teruggestuurd in een papieren verpakking of een kartonnen doos, zodat de schoenendoos zo intact mogelijk blijft.

Indien je het artikel langer dan veertien dagen op zicht heeft gehouden, is de zichttermijn verstreken en kan de koopovereenkomst niet meer worden ontbonden. Als de doos te gehavend retour bij ons komt zullen wij €20,00 in rekening brengen.

HOE ZIT HET MET DE GARANTIE?

Is de zichttermijn van veertien dagen verlopen, maar gaat het product kapot terwijl je het normaal hebt gebruikt*? Neem dan indien mogelijk zo snel mogelijk contact met ons op. In dat geval kunnen wij tijdig optreden en een gratis reparatie of nieuw product aanbieden.

 * Onder normaal gebruik wordt verstaan: dat wat je mag verwachten van het product. Wat verwacht mag worden van een product is afhankelijk van de prijs, het soort product en het merk.

Onder normaal gebruik behoort ook het juist onderhouden van schoenen. Indien de schoenen niet goed worden onderhouden, kunnen de schoenen sneller kapotgaan. In dat geval kan er geen aanspraak worden gedaan op garantie.

** Bij beschadiging van het artikel of de schoenendoos wordt de waardevermindering van de oorspronkelijke prijs afgetrokken.

HOE MELD IK ME AAN VOOR DE NIEUWSBRIEF?

Onderaan onze site kan jij je aanmelden voor onze nieuwsbrief of via deze link. Wanneer jij je aanmeldt krijg je automatisch een kortingscode van €5,00. Wat kan je verwachten van onze nieuwsbrieven? In onze nieuwsbrieven houden wij jou up to date over aankomende evenementen, nieuwe collecties, speciale acties en nog veel meer.

HOE MELD IK ME AF VOOR DE NIEUWSBRIEF?

Onderaan elke mail kan jij je afmelden voor onze nieuwsbrief. Lukt dat niet? Stuur dan een mailtje naar webshop@schutrups.nl.

WAT BETEKENEN DE BREEDTE EN WIJDTE MATEN?

Bij Schutrups hebben wij de volgende breedte en wijdte maten in ons assortiment. De breedte en wijdte maten zijn: E, F, G, H, K, K+ en M. De maten staan op volgorde van smal naar breed.

  1. Wijdte E: voor smalle voeten.
  2. Wijdte F: voor een iets bredere voet.
  3. Wijdte G: voor gemiddelde voeten.
  4. Wijdte H: voor bredere voeten.
  5. Wijdte K: voor extra brede voeten.
  6. Wijdte K+: voor iets bredere voeten dan een K wijdte.
  7. Wijdte M: voor extreem brede voeten.

HOE MOET JE EEN AFSPRAAK MAKEN?

Als je een afspraak wil maken voor het kopen van schoenen of voor de voetzorg, dan kun je dat via de website doen. Als je gaat naar: https://www.schutrups.nl/maak-een-afspraak/ kun je stapsgewijs een afspraak maken.

WELKE VESTIGINGEN HEEFT HET BEDRIJF?

De winkel van Schutrups Schoenen is gevestigd in Exloo, hier kun je schoenen kopen maar ook terecht voor de voetzorg. Daarnaast zijn er nog andere vestigingen alleen voor de voetzorg namelijk: Assen, Groningen, Meppel, Kampen, Hoogeveen en Winschoten.

WAT HOUDT VOETZORG IN?

Schutrups is al ruim 95 jaar gevestigd in Exloo. Wij hebben ruime ervaring in onder meer podologie, podotherapie, sportpodologie, orthopedie en pedicure. Ons gekwalificeerde team kan nagenoeg alle voetproblemen en houding gerelateerde klachten verhelpen of verlichten.

Heb je last van voet- of lichamelijke klachten? Dan ben je bij Schutrups Voetzorg op het juiste adres. Alle medewerkers van Schutrups Voetzorg beschikken over de noodzakelijke diploma’s en certificaten en zijn aangesloten bij de beroepsverenigingen om je van je voet- of lichamelijke klachten af te helpen/ verlichten.

De hoofdlocatie van Schutrups Voetzorg zit in Exloo. Er zijn ook meerdere locaties en op die locaties werken we intensief samen met fysiotherapeuten, (sport)artsen, diëtisten en sportpsychologen, zodat wij de beste zorg kunnen leveren die je nodig hebt.

MAATTABELLEN HEREN EN DAMES

Dames schoenmaten

EU

UK

US

CM

Inch

36

3 / 3.5

5.5 / 6

23.5

9 2/8

37

4

6.5

23.8

9 3/8

38

4.5

7

24.5

9 5/8

39

5 / 5.5

7.5 / 8

25.1

9 7/8

40

6

8.5

25.4

10

41

6.5 / 7

9 / 9.5

25.7

10 1/8

42

7.5

10

26

10 2/8

43

8 / 8.5

10.5

26.7

10 4/8

 

Heren schoenmaten

EU

UK

US

CM

Inch

36

3.5

4.5

23.5

9 2/8

37

4 / 4.5

5 / 5.5

23.8

9 3/8

38

5

6

24.5

9 5/8

39

5.5 / 6

6.5 / 7

25.1

9 7/8

40

6.5

7.5

25.4

10

41

7 / 7.5

8 / 8.5

25.7

10 1/8

42

8

9

26

10 2/8

43

8.5 / 9

9.5 / 10

26.7

10 4/8

44

9.5

10.5

27.3

10 6/8

45

10 / 10.5

11

27.9

11

46

11

11.5 / 12

28.3

11 1/8

WAT TE DOEN ALS JE DE AFSPRAAK WILT WIJZIGEN?

Heb je een afspraak gemaakt maar kun je door omstandigheden niet komen of wil je de afspraak afzeggen? Als je een afspraak hebt gemaakt via de website kun je in de bevestiging mail op de link klikken en daar de afspraak annuleren. Wil je een andere tijd of datum? Dan kun je de afspraak wijzigen door contact op te nemen met de winkel.

WANNEER IS HET HANDIG OM EEN AFSPRAAK TE MAKEN?

Ben je opzoek naar de juiste schoen? Dan kun je bij Schutrups Schoenen een winkelafspraak maken. De winkelmedewerkers zijn langer bezig met de klant dan bij een normale schoenenzaak dit omdat er goed tijd wordt genomen om de juiste schoen te vinden. Tijdens de afspraak krijg je een voetenmeting en advies over je voeten. Daarna helpt één van onze winkelmedewerkers je met het vinden van de juiste schoen.

Heb je last van voet- of lichamelijke klachten? Dan kun je een afspraak maken bij de voetzorg. Alle medewerkers van Schutrups Voetzorg beschikken over de noodzakelijke diploma’s en certificaten en zijn aangesloten bij de beroepsverenigingen om u van uw voet- of lichamelijke klachten af te helpen/ verlichten.

Een afspraak maken voor in de winkel en voor de voetzorg kan via hier: https://www.schutrups.nl/maak-een-afspraak/

WAT ZIJN DE PRIJZEN VAN DE STEUNZOLEN?

Nieuwe klanten:

  • Voet-/houdingsonderzoek: €70,00
  • Steunzolen (incl. onderzoek, afleverconsult + eerste controle na 3 maand): €255,00
  • Steunzolen, kinderen t/m 15 jaar (incl. onderzoek, afleverconsult + eerste controle na 3 maand): €215,00
  • Tweede paar steunzolen (te bestellen binnen 3 maanden na aanmeten 1e paar): €180,00

 Bestaande klanten (laatste controle binnen 1,5 jaar):

  • Steunzolen (incl. onderzoek, afleverconsult + eerste controle na 3 maand): €215,00
  • Consult vanaf: €50,00
  • Ortheses vanaf: €25,00

ZOEKT U EEN BEPAALDE SCHOEN?

Voordat je contact opneemt over een bepaalde schoen kun je online het assortiment bekijken. Via deze link kom je terecht op onze webshop: https://www.schutrups.nl/shop/

ALS DE SCHOENEN BIJ DE SCHOENMAKER ZIJN WANNEER ZIJN ZE DAN WEER KLAAR?

Heb je een paar schoenen waar schade aan is. Dan kun je ze bij ons in de winkel afgeven of opsturen zodat ze naar de schoenmaker kunnen. Afhankelijk van de schade hebben we twee schoenmakers:

Paul den Ouden: als je schoenen naar deze schoenmaker worden gestuurd, duurt het ongeveer 14 dagen.

Eigen schoenmaker: de schoenen die naar onze eigen schoenmaker worden gebracht, worden elke vrijdag weggebracht. De week erop op vrijdag zijn ze bij ons weer in de winkel.

Open chat
Hulp nodig?
Schutrups
Hallo, Hoe kunnen wij jou helpen?